دستور پخت کیک خیس + فیلم آموزشی

طرز تهیه کیک خیس بدون فر خوشمزه با سس شکلاتی

کیک خیس یکی از انواع کیک هایی است که به خاطر بافت نرم آن در بین مردم محبوبیت دارد. برای درست کردن این کیک لازم نیست که حتما فر داشته باشید. روی شعله گاز به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. اگر می خواهید یک عصرانه دلچسب در کنار یک لیوان چای، قهوه یا شیر داشته باشید، طرز تهیه کیک خیس بدون فر را یاد بگیرید و از پختن آن لذت ببرید.

 

کیک خیس خوشمزه و طرز تهیه آن

مواد لازم

  • روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • آرد: ۲ پیمانه
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو: ۴ قاشق غذا خوری
  • شیر: یک و نصفی پیمانه
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر: یک و نصفی پیمانه

طرز تهیه کیک خیس بدون فر با سس شکلاتی

بهتر است ابتدا سس شکلاتی کیک را درست کنید. برای تهیه ی این سس ظرفی را آماده کنید و شیر را داخل آن بریزید. سپس شکر را داخل آن ریخته و روغن مایع و پودر کاکائو را به آن ها اضافه کنید. این مواد را به خوبی با دست یا با کمک هم زن باهم مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا کلیه ی مواد یکدست شود.

سس شکلات را به دو بخش تقسیم کنید. یک بخش آن را برای روی کیک و بخش دیگر آن را برای داخل آن کنار بگذارید.

تخم مرغ ها را از قبل بیرون از یخچال بگذارید تا با دما محیط سازگار شوند. سپس آن ها را داخل ظرفی مناسب بشکنید. به مدت سه تا چهار دقیقه تخم مرغ ها را هم بزنید.

نصف سس شکلات را که در مرحله بالا تهیه کردید به تخم مرغ ها اضافه کنید و آن ها را با دست یا هم زن تا زمانی که یکدست شوند به خوبی هم بزنید.

کیک خیس خوشمزه بدون فر

در این مرحله از طرز تهیه کیک خیس بدون فر مواد خشک یعنی آرد، وانیل و بکینگ پودر را از الک رد کنید و داخل ظرفی بریزید. این مواد را به آرامی و طی چند مرحله به ترکیب تخم مرغ و سس شکلات که در مرحله قبل آماده کردید، اضافه کنید.

آن ها را به خوبی هم بزنید تا همه ی مواد با هم مخلوط شوند و به صورت یکدست دربیایند. دقت کنید که آرد گلوله گلوله نشده باشد و به خوبی با مواد ترکیب شده باشد.

تابه ای متناسب با اندازه ی مواد خود تهیه کنید و کف آن را با مقداری روغن چرب کنید. مواد آماده شده را داخل تابه بریزید. قبل از قرار دادن آن روی گاز شعله پخش کن را روی شعله بگذارید. درب آن را محکم کنید. بعد از ۴۵ دقیقه زمان کیک خیس شما آماده است.

برای اطمینان از اینکه مواد داخل کیک پخته شده است، خلال دندان را داخل کیک خیس فرو کنید. اگر به چیزی به خلال نچسبیده باشد کیک شما کاملا مغز پخت شده است.

طرز تهیه کیک خیس بدون فر

کیک وقتی که سرد نشده و هنوز داغ است، با چنگال یا همان خلال در سطح کیک سوراخ های ایجاد کنید. نصف دیگر سس شکلات را روی کیک ریخته و صبر کنید تا سس از طریق سوراخ های که ایجاد کرده اید در کیک فرو رود و به خوبی جذب کیک شود.

چند نکته در مورد پختن کیک خیس شکلاتی :

حتما نیم ساعت قبل از آماده کردن کیک شیر و تخم مرغ ها را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسند.
اندازه قالب باید طوری باشد که مواد نصف آن را پر کنند، در غیر این صورت کیک به خوبی پف نمی کند.

زمان آماده سازی کیک : ۳۰ دقیقه
زمان پخت :۴۵ دقیقه

امیدوارم این کیک خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده به عنوان ی عصرونه ی دلچسب نوش جان کنی

 

درباره‌ی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.